Přejít na hlavní obsah

Pravidla pro umísťování reklamy na sloupech

V listopadu 2019 byla schválena Radou hl. města Prahy aktualizovaná regulace pro umísťování reklamy na sloupech a stožárech ve veřejném prostranství. Již v roce 2017 zmizely z Pražské památkové rezervace všechny reklamní nosiče a v dalších částech Prahy musí od počátku roku 2018 reklamy na sloupech plnit přísné regulace. Nová pravidla obsahují širší definici pojmu veřejná zeleň a současně zohledňují technické parametry sloupů.

→ Pravidla pro umisťování reklamy na sloupech

Pravidla pro umísťování reklamy na sloupech a stožárech sjednocují velikost všech reklamních nosičů. Na sloupy je v současnosti možné umísťovat pouze tři typizované velikosti reklamy. Pravidla taktéž definují, jakým způsobem umísťovat reklamu, aby v městském prostředí působila méně rušivě.

Z některých pražských lokalit vymizela v loňském roce reklama na stožárech zcela. Kromě Pražské památkové rezervace se reklama nevyskytuje např. v parcích, na náplavkách, pražských ostrovech či značených cyklistických stezkách. Zakázané jsou i reklamní nosiče v okolí křižovatek a v místech, kde by mohly bránit v rozhledu. V některých městských a vesnických památkových zónách, například v Nuslích, Dejvicích, Karlíně či Bubenči, se pak mohou vyskytovat pouze nejmenší formáty reklamy.

Mohlo by Vás také zajímat

Ilustrační obrázek aktuality

Ikonické stavby tak, jak je neznáte. CAMP vyhlašuje druhý ročník architektonického závodu Archirun 2024

Ilustrační obrázek aktuality

Jak si Praha stojí ve srovnání s jinými evropskými velkoměsty? Skvělá MHD, nárůst aut a dostupná práce

Ilustrační obrázek aktuality

Mariánské náměstí ožívá – výzva k pořádání kulturních aktivit

Všechny články